Regulamin przyznawania Rekomendacji SBT
Stowarzyszenie Budowniczych Telekomunikacji
REGULAMIN PRZYZNAWANIA REKOMENDACJI
Rozdział 1 - Ogólne kryteria przyznawania Rekomendacji SBT
§ 1
Idea przyznawania Rekomendacji SBT ma na celu promowanie innowacyjności i wysokiej jakości wyrobów i usług, w tym infrastruktury dla budownictwa telekomunikacyjnego, poprzez stworzenie ich wyróżników, dla podmiotów produkujących wyroby i świadczących usługi w szeroko pojętym budownictwie telekomunikacyjnym i teleinformatycznym.
§ 2
Przyznawanie Rekomendacji SBT, realizowane jest według kryteriów, które odzwierciedlają działania podmiotów, wytwarzających swoje wyroby (usługi), mając na uwadze:
- rozwój rynku wyrobów oraz usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych,
- konkurencyjność i innowacyjność wyrobów, usług, w branży telekomunikacyjnej i teleinformatycznej,
- ochronę środowiska naturalnego.
§ 3
Kryteria przyznawania Rekomendacji SBT obejmują:
- nowatorstwo/innowacyjność technologii wyrobów i usług,
- jakość i niezawodność,
- funkcjonalność,
- konkurencyjność,
- zgodność z obowiązującymi normami i aprobatami technicznymi krajowymi i UE,
- wpływ na środowisko naturalne,
- energooszczędność,
- bezpieczeństwo i ochronę w zakresie projektowania, produkcji, montażu, instalacji i użytkowania,
- wdrażanie zaawansowanych technologii i wyrobów przyczyniających się do ułatwienia życia osób niepełnosprawnych.
Rozdział 2 - Zasady przyznawania Rekomendacji SBT
§ 4
Ustanawia się następujące kategorie Rekomendacji SBT:
- dla wyrobu,
- dla usługi.
§ 5
Rekomendacja SBT przyznawana jest na wniosek podmiotu, który przedstawił wyrób lub usługę i uzyskał ich pozytywną ocenę.
§ 6
Uznane podmioty otrzymują:
- dyplom "Rekomendacja SBT na wyrób (usługę) ... dla ...",
- prawo oznaczania swoich wyrobów (usług) symbolem "Rekomendacja SBT" na okres ważności rekomendacji.
Wzory dyplomu i znaku określa załącznik nr. 3.
§ 7
Rekomendację SBT przyznaje Komisja powoływana uchwałą Zarządu Krajowego SBT.
Komisja składa się z Przewodniczącego Komisji, Sekretarza i trzech członków. Aktualny skład Komisji dostępny jest na stronie internetowej SBT.
Zarząd Krajowy SBT, w szczególnych przypadkach, dokonuje uzupełnienia składu lub wymiany poszczególnych członków.
Komisja działa zgodnie z regulaminem podanym w załączniku nr. 1.
§ 8
Rekomendacja SBT udzielana jest na okres 3 lat.
Na wniosek Komisji, w szczególnych przypadkach, wynikających z naruszenia kryteriów przyznawania rekomendacji, Rekomendacja SBT może być cofnięta. Decyzja o cofnięciu Rekomendacji SBT podejmowana jest w formie uchwały Zarządu Krajowego SBT.
Rozdział 3 – Harmonogram prac
§ 9
Harmonogram przyznawania Rekomendacji SBT:
a) składanie wniosków - na bieżąco,
b) wstępna ocena - w ciągu jednego miesiąca od przyjęcia wniosku,
c) audyt organizacji i technologii u zgłaszającego - jeżeli Komisja uzna za konieczne - w ciągu jednego miesiąca od przyjęcia wniosku,
d) przyznanie Rekomendacji SBT – w ciągu trzech miesięcy od przyjęcia wniosku.
Jako termin przyjęcia wniosku określa się datę wniesienia opłaty, o której mowa w Rozdziale 4 § 13.
§ 10
Wręczanie Rekomendacji SBT może być połączone z prezentacją/seminarium zgłoszonego wyrobu lub usługi, na spotkaniu organizowanym przez Wnioskodawcę z udziałem przedstawicieli SBT i zaproszonych przez Wnioskodawcę gości (przedsiębiorców, inwestorów, operatorów, przedstawicieli administracji państwowej, samorządowej i innych organizacji pozarządowych).
Rozdział 4 – Zasady składania zgłoszeń
§ 11
Zgłoszenie zainteresowany podmiot składa w siedzibie SBT w formie wniosku.
Wzór wniosku podany jest w załączniku nr. 2.
Wniosek (wraz z załącznikami) może być złożony w formie papierowej pocztą, jak i za pomocą poczty elektronicznej na adres skrzynki pocztowej SBT: sbt@sbt.org.pl
Tekst wniosku powinien być napisany w języku polskim (inne dołączane dokumenty dopuszcza się w języku angielskim).
Część dotycząca dokumentacji technicznej (opis funkcjonalny, badania, zastosowanie, przykłady wdrożeń, itp.) może być opracowana i dostarczona w dowolnych formatach pliku, np.: PDF, XPS, Power Point, film.
§ 12
Wniosek powinien zawierać:
- stronę tytułową z nazwą i adresem siedziby zainteresowanego podmiotu oraz datą opracowania,
- spis treści,
- podstawowe dane o zgłaszanym wyrobie (usłudze),
- krótką charakterystykę podmiotu,
- wykaz osiągnięć w dziedzinie zgłaszanych wyrobów (usług),
- referencje, opinie,
- wyniki dotychczasowych badań (atesty, aprobaty itp.),
- przyznane certyfikaty, dyplomy, nagrody, wyróżnienia,
- dokumentację techniczną wraz z rysunkami i fotografiami wyrobu (usługi),
- potwierdzenie wniesienia opłaty za wstępną weryfikację wniosku.
§ 13
Opłaty związane z przyznaniem Rekomendacji SBT określa załącznik nr. 4 – Cennik opłat.
Wysokość opłaty za wydanie Rekomendacji SBT jest uzależniona od zakresu prac niezbędnych do wykonania, w celu przygotowania oceny końcowej i jest ustalana przez Przewodniczącego Komisji w oparciu o Cennik opłat, o którym mowa wyżej.
Informację o wysokości opłaty i ostatecznym terminie jej wniesienia przekazuje podmiotowi w formie pisemnej Sekretarz Komisji.
Opłaty winny być dokonane przelewem na konto SBT, na podstawie wystawionych przez SBT faktur VAT.
Copyright (C) Stowarzyszenie Budowniczych Telekomunikacji